قانون جدید بیمه شخص ثالث در انتقال تخفیف

آگاهی از قانون جدید بیمه شخص ثالث برای هر شهروندی که قصد معامله خودرو خود را دارد،ضروری است. در دو حالت تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال می باشد:

  • اگر خودروی شما فرسوده یا اسقاطی شده  است و دارای ‌بیمه‌نامه است.
  • اگر قصد فروش خودروی دارای ‌بیمه‌نامه و خرید خودروی جدید دارید.

شرایط انتقال تخفیف

تخفیف بیمه شخص ثالث از سال 1400 راتتده محور می باشد و مانند بیمه بدنه به مالک جدید خودرو قابل انتقال نمی باشد. شرایط انتقال تخفیف بیمه نامه شخص ثالث به شرح زیر است:

  • انتقال سند مالکیت خودرو  باید به صورت قطعی انجام شده باشد.
  • امکان انتقال بیمه شخص ثالث خودرو با وکالت‌نامه یا قولنامه، تعویض پلاک و وکالت کاری وجود ندارد.
  • مالک خودروی قبلی و جدید و مالک بیمه‌نامه باید یک‌نفر باشد یا مالک جدید از اعضای درجه یک خانواده مالک (مادر، پدر، همسر یا فرزند) قبلی باشد.

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث پیش از انقضای اعتبار آن صورت نمی‌گیرد.شما می توانید پیش از اتمام بیمه شخص ثالث تخفیف‌دار و انقضای آن برای انتقال اقدام کنید و در زمان تمدید بیمه‌نامه، تخفیفات به خودروی جدید منتقل می‌شود.

هر دو خودرو باید نوع و کاربری یکسانی داشته باشند؛ مثلا بیمه شخص ثالث یک خودروی سواری را نمی‌توان به تاکسی، موتور سیکلت یا کامیون منتقل کنید. یا اگر بیمه‌نامه شما برای خودرو ۴ سیلندر ثبت شده، تخفیفات آن فقط می‌تواند به یک خودروی ۴ سیلندر دیگر منتقل شود.

نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث در شرکت بیمه تعاون

جهت انتقال تخفیف خودرو می توانید به شعب بیمه تعاون در سراسر کشور مراجعه کنید و با ارائه مدارک و رعایت قوانین ذکر شده برای انتقال تخفیف اقدام کنید. برای اطلاع از آدرس شعب بیمه تعاون در سراسر کشور به سایت بیمه تعاون مراجعه کنید.